דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דברים שכדאי לדעת ליזם מתחיל בתחום סיטונאות 

מאת    [ 03/12/2014 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2727 פעמים ]

יזמות עסקית במסחר סיטונאי עשויה להניב רווחים עצומים כי בראש ובראשונה מדובר בסוג של עסק בו ניתן לקבל רווח נאה אפילו ממכירה אחת. לעומת מסחר רגיל שההכנסה ממנו מהווה למשל מאה שקלים ממכירה בודדה, מסחר סיטונאי מאפשר לך להרוויח גם עשרות אלפי שקלים בפרק זמן דומה.

הסיבה מאוד פשוטה: אם הלקוחות שלך הם מתווכים בינך לבין הצרכן הסופי, הם ירכשו  את מוצריך בכמות שתיתן מענה לביקוש מצד לקוחותיהם.

 

מה בעצם דרוש כדי להתחיל?

כדי להקים עסק בסיטונאותאין צורך בהון עצמי גדול. מה שאתה צריך - בעיקר כישורים ארגוניים באיתור הספקים והלקוחות הפוטנציאליים שלך ומציאת דרכים לעניין אותם במוצריך או שירותיך.

כמו כן, אין צורך במחסן משלך: כל המוצרים שתקבל מהספקים, תוכל למכור ללקוחות שלך בפרק זמן קצר בו תוכל להמשיך לאחסן אותם במחסן של הספק. ניתן גם לסכם עם הספקים שמסירת המוצרים ללקוחות תיעשה ע"י הספקים עצמם.

למרות שאין לך צורך בהחזקת מלאי, מומלץ לרכוש כמות קטנה של מוצרים אותם בכוונתך לשווק, על מנת לבדוק את איכותם וללמוד אותם מקרוב וכן להציג אותם ללקוחותייך הפוטנציאליים בצורה נכונה.

 

כיצד לבחור מוצרים למכירה סיטונאית?

להתחלה מוצלחת של פעילות עסקית במסחר סיטונאי, הדבר החשוב ביותר הוא בחירה נכונה של המוצרים שתשווק.

בטרם בחירת המצרים מומלץ לערוך סקר שוק כדי לאתר לאילו סוגי מוצרים יש ביקוש רב,  מהו קהל יעד רלוונטי למוצרים הללו, מי הם המתחרים, וכמובן לבדוק את המחירים הקמעונאיים ורווח פוטנציאלי ממכירת המוצרים בהם תעסוק.

רצוי מאוד לבחור מוצרים באיכות גבוהה, כדאי לשים לב גם למוצרים שיש בהם תכונות ייחודיות או חידושים טכנולוגיים שעשויים להעניק לך יתרון משמעותי מול המתחרים.

התנהלות נכונה בשלבים הללו היא חיונית כדי לבסס אותך בשוק הסיטונאות ולהוביל אותך להצלחה.

 

אילו סוגי מוצרים כדאי לשווק?

המוצרים הנפוצים ביותר שנמכרים בסיטונאות הם המוצרים שיש עליהם ביקוש מצד קהל צרכנים רחב. לדוגמא: מוצרי מזון, משקאות, בגדים, תכשיטים, צעצועים, חלקי חילוף למחשבים, קוסמטיקה ועוד.

מהדוגמאות הנ"ל ניתן להסיק כי המוצרים הללו מתחלקים לשלוש קטגוריות בהתאם לשווקים בהם יימכרו: מוצרים ישראליים למכירה בארץ, מוצרים לייצוא ומוצרים מיובאים מחו"ל.

מספר רב של בעלי עסקים שעוסקים בסיטונאות, פונים לאופציה של ייצוא מוצרים ישראליים בשל איכותם הגבוהה, ביקוש רב ברוב המדיות המתקדמות וכן הטבות מס שמציעה ממשלת ישראל ליצואנים.

דוגמא קלאסית של מוצרים כאלה הם מוצרי ים המלח עליהם קיים ביקוש יציב בחו"ל שגדל עם הזמן. זו סיבה שהרבה ישראלים צעירים עוסקים בשיווק מוצרים אלה במדינות אירופה ובארה"ב באמצעות עגלות בקניונים וכדומה.

 

מסקנות והמלצות

אחרי שבחנו כמה אופציות שפורטו לעיל, המלצתנו היא ללכת לכיוון ייצוא בכלל ושיווק מוצרי ים המלח בסיטונאות בפרט. להלן מספר נימוקים להמלצתנו:


    • כאמור למוצרים הללו קיים ביקוש רב בחו"ל.
    • ישנה תשתית מכירות מפותחת ושחקנים ותיקים בשוק מוצרי ים המלח כמו למשל חברות שמעסיקות ישראלים במכירת המוצרים באמצעות העגלות.
    • קיים מבחר יצרנים של מוצרי ים המלח בישראל (כגון אהבה, פרמייר, ד"ר נונה, הפנינה השחורה ועוד) אשר מעוניינים להרחיב את מעגל השיווק שלהם ומוכנים לתת הטבות והנחות אטרקטיביות לסיטונאים חדשים.
    • לא קיימת תחרות עם חברות זרות כי הרי מדובר במוצרים ישראליים גרידה.

בהצלחה!

הכותב - משווק מורשה ויועץ מטעם חברת ד"ר נונה אינטרנשיונל בע"ם שמייצרת מוצרי ים במלח בעלי הרכב ייחודי שמגביר את יעילותם לבריאות האדם. החברה מציעה הזדמנות עסקית בשיווק מוצריה בסיטונאות וקמעונאות עם פוטנציאל לרווח גבוה. לפרטים: http://drnona-deadsea.co.il/מוצרי_ים_המלח_סיטונאות/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב